Jesień w Tennessee

11-29-2023

To była jedna z piękniejszych, również kolorystycznie i fotograficznie, wycieczek w tym roku. Na początku był piękny wschód słońca a później już było tylko lepiej : )

Zwiedziliśmy wiele miejsc i nie sposób wszystkiego wyróżnić. Odwiedziliśmy m.in. luksusowy hotel West Baden Springs i French Lick Resort w Indianie oraz Louisville ze słynnym torem wyścigowym w Kentucky, a na nocleg zameldowaliśmy się w pięknym Gaylord Opryland Resort.

Wybraliśmy sie na szlak wiodący do stóp wodospadu Fall Creek Falls – najwyższego wodospadu o swobodnym spadku na wschód od Gór Skalistych. Szlak był wymagający ale ekipa pierwszorzędna, jak i same widoki.

Najbardziej stroma kolejka na świecie o nachyleniu 72,5 stopnia zawiozła nas na szczyt Lookout Mountain. Już sam przejazd był pełen wrażeń.

Przepiękny wodospad Ruby Falls o wysokości 44 m czekał na nas ukryty we wnętrzu góry na końcu szlaku prowadzącego wzdłuż korytarzy jaskini. Wraz z kolorową iluminacją i przy akompaniamencie muzyki był zwieńczeniem pięknej wycieczki w Lookout Mountain.

A potem były niesamowite krajobrazy pogrążonego w jesiennych barwach Parku Narodowego Smoky Mountains oraz wizyta w Pigeon Forge, gdzie zobaczyliśmy stary młyn, zwiedziliśmy ciekawe muzeum poświęcone katastrofie liniowca Titanic i park z egzotycznymi ptakami.

W Knoxville wyjechaliśmy na szczyt wieży zwieńczonej złotą kulą i pełni wrażeń, z masą zdjęć i wspomnień wróciliśmy do, już nie tak kolorowego, Chicago.